GroenLinks stemde als enige tegen de motie een onderzoek naar de verkoop van het Servicepunt in Eerbeek.
De reden hiervoor is dat de motie herhaling van zetten is. En ook nog eens onvolledig.

Naar een gemeentelijk punt in Eerbeek zijn in de loop der jaren veel onderzoeken gedaan, ook naar de kosten.

Het loket in Tjark Riks werd gesloten en een paar jaar later kocht de gemeente het pand aan de Stuijvenburghstraat en werd het loket weer geopend. Destijds was een groot deel van de ondertekenaars van de huidige motie voor een aankoop. Vier jaar later trekt men het eigen besluit in twijfel en wil de raad een nieuw onderzoek

Voor GroenLinks is een onderzoek naar alleen een loketfunctie en de bijbehorende kosten niet voldoende. Wij vinden het verstandig om een discussie te voeren over de noodzaak van gemeenschappelijke ruimtes in onze gemeente. Panden waar inwoners gebruik van kunnen maken, waar verenigingen en clubs onderdak vinden, waar ontmoeting kan vinden etcetera.

Een onderzoek naar vastgoed en loketfuncties is te smal. Gebouwen van de gemeente zijn er voor de hele gemeente. Probeer zo slim mogelijk te combineren en geef de inwoners, aan wie we meer willen overlaten, de ruimte!