Hoog tijd om dus eens ter plaatse een kijkje te nemen en meer te horen van eigenaar Bas den Dekker. Als maatschappelijk verantwoorde ondernemer gaf hij een mooi beeld van de impact van zijn camping op gasten en omgeving: een jarenlange vaste plek voor de vaste gasten, een mooie uitvalsbasis om de omgeving te ontdekken voor passanten en bovenal steeds meer een kleine groene oasen. Inmiddels midden tussen fabriekshallen, piepende vrachtwagens en staalslakken stortplaats.

Helaas wordt hij in het voortbestaan nu verder bedreigd door plannen voor een logistieke blokkendoos op zijn terrein: het LCE. De toekomst wordt hiermee onzeker voor Bas en zijn gasten. De natuur en mensen moet steeds verder wijken voor de industriële belangen. Bas bleek echter strijdlustig en dat was mooi om te horen. Ondernemers als hij steunt GroenLinks graag door het stellen van de juiste vragen en het blootleggen van de bizarre keuzes die gemaakt zijn en nog steeds worden. Blijkbaar hebben we nog niet genoeg geleerd dat we zuinig moeten zijn op onze mooie omgeving.