Ook de leden van GroenLinks zetten in de verkiezingscampagne hun beste beentje voor: wekelijks flyeren op marktpleinen en winkelgebieden, fietstochten langs burgers en bedrijven. Alles om de democratie dichter bij de mensen te brengen. Het leverde leuke contacten en mooie nieuwe inzichten op. En daarmee ook de goede hoop dat veel mensen zouden gaan stemmen.

Het leek echter niet te mogen baten: de opkomst was met minder dan 50% historisch laag.

GroenLinks Eerbeek-Brummen wist als enige partij flink meer kiezers voor zich te winnen. Helaas ca. 100 stemmen te weinig voor een extra zetel.

Met een bitterzoete smaak werd er flink werk gemaakt van de coalitie onderhandelingen. Met een mooi resultaat: vorige week is een nieuw college geïnstalleerd.

Lokaal Belang, GroenLinks, PvdA en D66 leveren de komende 4 jaar ieder een wethouder. De rust lijkt wedergekeerd met de zomervakantie in zicht.

De GroenLinks fractie weigert echter weg te zakken in het pluche! Naast onze controlerende taak als raadslid/steunfractielid nemen we onze taak als volksvertegenwoordiger ook zeer serieus.

Daarom gaan we wekelijks op fietstocht door onze mooie gemeente. Wil je meefietsen, weet je een goede bestemming of tussenstop? Of wil je gewoon eens praten over wat er beter kan of wat je juist top vindt in Brummen?

Stuur even een mailtje naar groenlinkseerbeekbrummen@gmail.com.

We kijken uit naar je bericht. Op social media kan je onze fietstochten ook volgen trouwens (instagram.com/groenlinkseerbeekbrummen)

Gertie Sloetjes

Jeannette Hagman