Adopteer een bloemrijke akkerrand en draag zo daadwerkelijk je steentje bij aan de verbetering van biodiversiteit.

Een geweldig initiatief van Jaap Grolleman een Jantine Peters dat navolging verdient van meer agrariërs in onze gemeente. Voor slechts € 20,00 adopteer je 60m2 een bloemrijke akkerrand Het plan is om 2400m2 akkerranden aan te planten en als er veel belangstelling is dan kan dit nog meer worden.   Straks kunnen we in de Hooilanden, aan de Lendeweg, genieten van prachtige akkerranden met o.a. boekweit, klaprozen, korenbloemen en vlas. De akkervogels, en insecten, zoals bijen, hommels en vlinders zullen hier zeker mee geholpen worden. En in de zomer wordt een wandeling georganiseerd zodat u kunt zien en beleven hoe het ook kan in onze gemeente.   Jaap Grolleman en Jantine Peters organiseren op 24 april een bijeenkomst waar uitleg gegeven wordt over hun plan.   24 april van 20.00-21.30 Lendeweg 4a te Hall www.natuurboerderijdemhene.nl tel. 0612313766